Konkurs
Rozwój technologii powoduje, że w szkole oprócz języka polskiego i angielskiego powinniśmy uczyć trzeciego języka: programowania. Nie chodzi tylko o programowanie czy kodowanie, ale o możliwość odkrycia logiki spraw z różnych obszarów rzeczywistości i wyrażenie ich w sposób zrozumiały dla komputera. Myślenie algorytmiczne powinno być wprowadzone do nauczania powszechnego tym bardziej, że w prostych formach może się znaleźć już w szkole podstawowej czy gimnazjum. Nauka kodowania prowadzona w grupach wzmacnia zdolność do współpracy, czego niestety polskiemu systemowi edukacji brakuje.
W celu popularzyacji kodowania Fundacja In Spe i Fudnacja FORK organizują konkurs na projekty napisane w języku SCRATCH.
Fundacja In Spe
Konkurs „Kodowanie ze Scratchem" 2015
Celem konkursu „Kodowanie ze Scratchem" jest rozwijanie zainteresowań informatycznych wśród uczniów oraz stymulowanie kreatywności i logicznego myślenia.
Etap I polegał na przygotowaniu przez uczestników konkursu projektu w języku Scratch. W konkursie zgłoszono 25 projektów przygotowanych przez 24 ucznów. Jeden z uczniów zgłosił 3 projekty, trzy projekty zostały przygotowane przez grupy 2 uczniów.
Do drugiego etapu dopuszczono wszystkie zgłoszone projekty. Etap II konkursu polegał na publicznej prezentacji projektu przez jego autora 19 czerwca 2015 w Zespole Szkół nr 8 w Toruniu.
Komisja konkursowa po zapoznaniu się z projektami postanowiła wyróżnić następujące projekty:
I miejsce | Łukasz Lipski | SP nr 211 w Warszawie | projekt Kosmiczne zbijanie | |
II miejsce | Daria Zielińska | ZS nr 8 w Toruniu | projekt Ping pong | |
III miejsce | Tomasz Wiśniewski | SP nr 2 w Toruniu | projekt Labirynt | |
wyróżnienie | Wiktor Wrona Paweł Piątkowski | ZS nr 8 w Toruniu | projekt Quest | |
wyróżnienie | Hubert Terajewicz Jakub Buler | ZS im Jana Pawła II w Obrowie | projekt Kuchnia | |
wyróżnienie | Mateusz Ruszkowski | SP nr 3 w Toruniu | projekt Abandoned Lab |
Wyróżnieni uczniowie otrzymali dyplomy i nagrody ufundowane przez Fundację In Spe (gry, pamięci USB), wszyscy uczestnicy zawodów otrzymali dyplomy i upominki ufundowane przez Fundację In Spe.
Komisja konkursowa: Paweł Adamski (ZS im Jana Pawła II w Obrowie), Piotr Bała (ICM UW, Fundacja Fork), Jolanta Drzycimska-Kola (SP nr 2 w Toruniu), Andrzej Przygoda (Fundacja In Spe) Marek Nowicki (WMiI UMK), Anna Serocka (SP nr 2 w Toruniu).
Pełna lista uczestników II etapu konkursu:
Zofia | Anczewska | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Jakub | Buler | ZS im. Jana Pawła II | Obrowo | Paweł Adamski |
Oskar | Dybowski | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Ada | Friedel | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Igor | Gierej | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Weronika | Jarosińska | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Aleksandra | Jonatowska | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Jan | Kowalewski | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Łukasz | Lipski | SP nr 211 | Warszawa | Mateusz Padysz |
Mikołaj | Łuniewski | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Artur | Majewski | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Filip | Olszewski | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Paweł | Piątkowski | ZS nr 8 | Toruń | Grażyna Bortnowska |
Przemysław | Piątkowski | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Natalia | Rogozińska | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Mateusz | Ruszkowski | SP nr 3 | Toruń | Anna Serocka |
Franciszek | Saliński | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Martyna | Stasiak | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Natan | Wadowski | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Tomasz | Wiśniewski | SP nr 2 | Toruń | Jolanta Drzycimska - Kola |
Wiktor | Wrona | ZS nr 8 | Toruń | Grażyna Bortnowska |
Daria | Zielińska | ZS nr 8 | Toruń | Lucyna Bała |
Konkurs organizowany jest przez Fundację In Spe i Fundację FORK.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie: http://scratch.icm.edu.pl/konkurs-regulamin